divendres, 9 de desembre del 2011

happy xmas!!!

Ja fa unes setmanes que aquesta frase ens acompanya en el dia a dia de les nostres vides atrafegades. Així, en anglès, que queda més cool i incita més a la compra desenfrenada de regals. Aparadors engalanats per a l'ocasió ens anuncien la imminent arribada de les festes nadalenques. Queda guai i de persona culta i amb senderi que no es deixa endur per la febre consumista d'aquests dies, dir que no t'agrada el Nadal. Ho sento amics, sé que no us ho esperaveu això de mi... però a mi sí que m'agrada!!!

M'agradava de petita, aquell diumenge assolellat passejant per la vall de Sant Daniel, recollint pedres, escorces de suro i molsa (que ara està prohibit collir-la, però no patiu perquè en podreu trobar a la vostra botiga de xinos de confiança al mòdic preu de 1.50€ i sense haver-vos d'enfangar), per fer un pessebre de mides extraordinàries que ocupava tot el moble del menjador, arraconant gerros, marcs de fotos i altres objectes de la llar totalment prescindibles. M'agradava i m'agrada decorar l'arbre de nadal (encara que sigui de plàstic, dels xinos també), amb llumets (dels xinos, també), pelusilla d'aquella daurada (que no sé quin és el nom tècnic) d'estètica dubtosa, i boles de plàstic combinades amb boles de vidre, totes de diferents tamanys òbviament, que són les supervivents de tants nadals.



M'agrada la felicitat nadalenca, encara que sigui efímera; m'agrada que la gent es feliciti per aquestes dates, encara que sigui per quedar bé; m'agraden els torrons, encara que m'embafen; m'agrada fullejar catàlegs de joguets, encara que ja no tinc edat; m'agrada que les decoracions amb bombetes de leds m'enceguin, encara que no em deixin veure les estrelles; m'agrada que m'eixordin amb discos de nadales en mode replay; (com més panderetes sonen, més m'agraden); m'agrada la màgia d'aquests dies, encara que tot sigui una puta farsa. 

Ja ho deia en Lennon (un senyor de qui ahir tothom se'n recordava): Happy Xmas (war is over)... encara que sigui mentida.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada