dimarts, 19 de juliol del 2011

10 anys de Harry Potter

No sabria posar data al començament de tot això, deuria ser l'any 2000 o 2001. Un cap de setmana pels volts de nadal, amb la família varem decidir anar al cine, a veure un tal Harry Potter , un nen que era mag (ATENCIÓ! el link que acabo d'enllaçar conté spoliers sobre el final de la saga!!!). Molt infantil tot plegat, però tenia un 12 anys i la meva capacitat de crítica era incipient, per tant ja m'anava bé.

A partir d'aleshores ja va ser un no parar; i de fet tinc un munt de records que, tot i que semblin inconnexos a la història del nostre entrenyable mag, em venen al cap cada vegada que intento recordar quan vaig anar a veure una determinada peli de la saga. Records com aquella festa de final de ESO on el tema de conversa era que l'endemà començaríem les vacances anant a veure "Harry Potter y el prisionero d'Azkaban". O aquella vegada que varem comprar entrades anticipades per internet (cosa que mai havia fet ni he tornat a fer!) per veure "Harry Potter y el caliz de fuego", i, després d'arribar tard amb tots els amics esperant-me ja dins la sala i a 5 minuts del començament de la sessió, a mitja peli va fallar el so i la sala es va inundar de xiulades. O aquell retrobament estiuenc amb les amigues de l'institut, després de 2 mesos sense veure'ns les cares, que es va completar amb una tarda de piscina + gelat + cine. O també aquell diumenge calorós d'agost, quan feia 3 o 4 dies que havia tornat de viatge i encara tenia el cap a Formentera (deu ser per això que no recordo res de la 6a peli!).

Han estat deu anys de pel·lícules de Harry Potter al cine, pràcticament una per any. Amb 10 anys han canviat moltes coses, ens hem fet grans i hem après tant... I les pelis han deixat enrere aquell aire infantilista de peli nadalenca i han fet un gir cap a una història més tenebrosa, més inquietant,... Bé, del tot adaptada als seus seguidors que, a mesura que anaven passant pelis i anys, s'anaven fent grans i deixant enrere acné adolescent.  Només cal veure imatges dels protagonistes que també han crescut fent de mags de Hogwarts.




Suposo que us haureu donat compte de que totes les pel·lícules que he esmentat, he posat el títol en castellà. Deu ser que la majoria de pelis de la saga les vaig veure en castellà, costa trobar pelis doblades al català. Aquest diumenge (dia típic de cinema i més amb un temps com el que feia), vaig anar a veure el final de la saga. Al comprar les entrades vaig sorprendre'm de que quedessin moltes menys entrades per la sessió en castellà (que començava al cap de mitja hora) que per la sessió en català (que començava al cap de 10 minuts). Potser és cert que hi ha poques pelis que es doblin al nostre idioma, però també deu ser que hi ha poc mercat... Molt trist. Per cert, aquesta sí que la vaig veure en català.

1 comentari: