dijous, 3 de març del 2011

Sopa de Cabra

Títol eloqüent avui, però és el que toca. Fa un mes, el tema de moda eren Els Amics de les Arts, fa una setmana Manel, i avui Sopa de Cabra. Els Sopa irrompen (i fent molt de soroll!!) en el panorama musical del nostre país 10 anys després d'haver plegat, ara que el que es porta és molt i molt diferent del rock català d'aleshores. És ben estrany tot plegat.

Els Sopa de Cabra van marcar molt profundament la meva infància i principi d'adolescència. Abans dels Amics, abans dels Gossos, abans dels Lax, molt abans de tot això, la banda sonora de la meva vida tenia un nom i era Sopa de Cabra. Encara guardo un pòster que va sortir amb la Revista dels Súpers de l'any 98 (quan van gravar el disc 9) i la biografia del grup signada ja pels ex-sopa de cabra (any 2003), després de llegir-me-la amb 14 anys. Coses que marquen, vaja. Després vaig anar seguint en Quintana, però no m'acabava de motivar gaire; en Thió sí, però no fa concerts; i els Kabul Babà que no sé ni si encara existeixen. Per molt que em comprés discos d'ex-sopa de cabra res era el mateix. El meu somni més gran era tornar-los a veure després d'aquell pregó de Fires i aquell concert de barrakes, al qual vaig anar amb els meus pares que tenia 13 anys i va ser acollonant. Des de segona fila a davant del meu ídol, en Josep Thió, veia aquella gent enfilada al damunt dels lavabos, gent borratxa, gent plorant desconsoladament... Coses que mai abans havia vist i algunes no he tornat a veure mai més.

Des d'aleshores, i després d'haver-me tragat infinitat de vegades els seus últims 2 DVD's i flipar (ara ja fa molts anys que no me'ls miro... i m'han entrat ganes!!), el meu somni més gran dels darrers 10 anys era tornar a veure els Sopa. I avui he despertat de la letàrgia i he vist que allò que somiava era real!!!

Tot i així, ara 10 anys després i amb una mica de seny, no deixo de plantejar-me la tornada d'aquest grup. Als nostàlgics ens agrada i ens emociona saber que ho tornarem a viure; però tots sabem que els interessos que ho han promogut han sigut els econòmics. S'està parlant d'entrades entre 25 i 35€, amb això podran finançar-se els 20-25 anys que els falta per jubilar-se. Els mal rotllos interns al grup estan en boca de tothom, com els Take That... Però no passa res. Posaran bona cara com en Robbie Williams i ja està. Potser, i amb una mica de sort, faran una gira (aquest migdia a Ràdio Flaixbac especulaven sobre això). Seria genial i un negoci ben rodó. Com el retorn de The Police. Va ser un èxit rotund que a mi em va saber greu perdre'm.

Sigui com sigui, les expectatives són grans. Se'ls espera amb moltes ganes i a mi se'm posa la pell de gallina només de pensar-hi que hi seré. Encara que sigui a Barcelona.

Us deixo la roda de premsa d'aquest matí...

Watch live streaming video from stockdesotv at livestream.com
_________________________________________________________________________________

I l'any 2006 (cinc anys després del seu comiat) escrivia...

Sobre el darrer concert a Girona: http://www.fotolog.com/thiona/16754252

2 comentaris:

  1. ta falicitu filla, espero q t'ho passis molt bé!!

    ResponElimina
  2. Interesantíssim!!! Sopa sempre ha sigut el meu grup català preferit, tot i que no el vaig seguir al seu moment. M'agradava el carisme de'n Quintana i la professionalitat musical de Thió i tampoc m'acabaven de convencer per lliure (tot i que Kabul Babà no els vaig arribar ni a escoltar). Sí que em va agradar el primer disc en solitari de Quintana amb aquell puntet de'n Quimi Portet, però clar no tenia res a veure amb el que va ser Sopa de Cabra.
    Tant de bo pogués anar a algun d'aquests concerts i sentir en directe alguna de les mítiques "L'empordà" (dels primers temes que vaig aprendre amb guitarra quan encara feia 2n de bàsica), "El far del sud", "Camins", "Si et va bé"...
    M'ha sorprés molt la notícia, la veritat. A veure què tal va tot, intentaré anar seguint el que comentis al respecte jeje ;)

    ResponElimina