dimarts, 29 de març del 2011

Guillem el gran

Guillem el Gran o Guillem de Malavalle (mort el 10 de febrer de 1157) va ser un anacoreta que va inspirar la fundació, pels seus seguidors, de l'orde religiós dels Eremites de Sant Guillem, branca dels Eremites de Sant Agustí. Va ser canonitzat en 1202. (això diu la Wikipedia!!)

Però quan he pensat el títol del post no volia parlar d'aquest senyor tant antic. Volia parlar d'un senyor molt actual i que està molt de moda. Guillem Gisbert. El cantant de Manel (ara és quan tothom posa nom a l'home alt i barbut que toca l'ukelele).

Ja sé que Manel és un grup (que també surt a la wikipedia!) format per 4 tios, cadascú amb les seves coses (l'Arnau és el músic professional, en Martí el bon nen que parla bé davant de la premsa, i en Roger el passotisme personificat), però és que és impossible visualitzar el grup sense en Guillem; però és facilment imaginable visualitzar Manel sense la resta.

Aquella presència, aquella alçada, aquella solemnitat, aquella veu, aquelles històries,... En Guillem ho inunda tot. Des del pavelló més gran, el Palau de la Música, i el meu cap just quan me'n vaig a dormir. I és que és una sensació increïble anar a dormir amb en Guillem explicant-te històries a cau d'orella, i me les imagino i desitjo somiar en que m'encongeixo i entro al cap d'algú i visc aventures espectaculars.




Perquè no sigui dit, us deixo una entrevista tipus test del programa Ànima a tots 4, amb coses d'allò més curioses... Tinc moltes coses en comú amb en Roger!!!  



Per cert...
Ja tinc entrada pel concert de Manel!!!!!!!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada