dimecres, 24 d’agost del 2011

Postals des d'Slovenija (part II)

DIA 5

Després d'haver gaudit la nit anterior i de casualitat d'una bonica festa que feien a Bohinj, amb focs artificials, tot de llumets surant al llac més gran del país i una gran foguera enmig de l'aigua, i finalment de sentir música tradicional del país metre la gent feia botar els llargs bancs on seiem o ballaven sobre d'un petit escenari; varem fer la primera escapada del país, concretament cap al país veí: Àustria; i més concretament a una petita ciutat anomenada Vilach. La grata sorpresa va ser que en arribar-hi era la festa major!! Molta gent vestia a l'estil tirolès, i moltíssima gent més amb polos amb uns dibuixets que deurien ser típics d'allà... Fires, birres, atraccions i frankfurts. Al més pur estil austríac!!!

de festa major a Vilach

A la tarda varem tornar a Eslovènia per resseguir el traç del riu Soka, o altrament anomenat Riu Esmeralda, degut al fons de sorra clara que li dóna aquest color tant bonic... Llàstima que ens va fer mal temps :(

quin color més bonic que tenia l'aigua del riu Soka!!

DIA 6

Tornàvem a ser a Àustria, aquesta vegada a Salzburg. Tornava a ploure. Ni després de fer 250 km havia parat la pluja. Però això no va ser un impediment per gaudir de la bonica ciutat austríaca, amb un centre històric molt interessant, botigues modernes anunciades a l'antiga, castell, riu i sobretot Mozart. I molts catalans!!!

Salzburg... amb tota la seva magnificència

DIA 7

Teniem la cascada (slap, en eslovè) Savica molt aprop del poble on ens allotjavem (Stara Fuzina), i varem decidir acostar-nos-hi. Després de resseguir el llac Bohinj fins a l'altra punta (4,5 km aproximadament), varem arribar a una petita caseta on et feien pagar 2,5€ i a continuació hi havia un recorregut de 20 minuts (però tot d'escales!!! unes 500 aproximadament!!!) fins a dalt, on et sorprenies amb la gran cascada i de l'arc de sant martí que apareixia entre els esquitxos.

la gran cascada Savica (51 m d'alçada)
Abans d'anar a dinar, varem visitar el poblet medieval Radovlika (petit, molt petit) i varem parar en algunes de les esglèsies típiques eslovenes que varem trobar pel camí, de teulat rodó i parets blanques però adornades amb colorins. I havent dinat varem acostar-nos a una altra cascada Slap Periknik, no tant turística ni tan gran, però molt espectacular també i gratis!! I finalment varem pujar muntanya amunt per veure el Triglav muntanya de 3 puntes que ha esdevingut el símbol del país (fins al punt d'aparèixer a la bandera i a les monedes!!!)

Slap Periknik

DIA 8

Dia de retorn. Ens quedava un llarg camí fins a Venècia on havíem d'agafar el nostre avió, pel camí varem poder disfrutar de les magnífiques vistes sobre camps d'un color verd intens. Però abans varem parar a Predjama, una de les icones d'Eslovènia. El castell dins la roca. No hi ha més, però és espectacular!!!

I fins aquí un breu (o no tant...) resum del que ha estat el meu pas per Eslovènia. Un país de contrastos. De mar i muntanya. De colors vius. Potser no és un dels destins típics per a anar de vacances, però és molt recomanable, senyors!!!