divendres, 19 d’agost del 2011

Postals des d'Slovenija (part I)

DIA 1

Llevar-se a 1 quart de 4 de la matinada (havent anat a dormir a les 22.30 sense son), per sortir a 3 quarts rumb l'aeroport del Prat, és dur. Com també ho és portar una maleta que grinyola i que tothom et miri. Com també ho és no trobar papereres a l'aeroport per tirar el xiclet que fa dues hores que mastegues. Com també ho és esmorzar a les 5.30 de la matinada una napolitana de 3€. Com també ho és no trobar un quiosc en tot l'aeroport on venguin revistes de passatemps. Com també ho és pujar a l'avió i que et tinguin allà dins retingut durant 1 hora, dient que el sistema de comunicació no funciona, i després et facin baixar, esperar 1 hora més, i finalment tornar a pujar a un avió que per accedir-hi has d'agafar un autobús (ple com un ou), i amb el risc de perdre maletes (Vueling). És dur, però veure com es feia de dia des de l'avió i la il·lusió de marxar de viatge ho compensa tot!!! I aterrissar a Venècia tampoc no té preu!!!

Sobrevolant el mediterrani a les 9.30 del dematí (amb 2h de retard!)

Pels volts de la 1 del migdia ja erem a Trieste, ciutat italiana de mar (Adriàtic, concretament), que fa fronterera amb el nostre país de destí; i que, com diria la meva àvia "ciutadeja". Si varem tenir problemes per demanar el menjar en italià, ja us podeu imaginar el cangueli que teniem en arribar a Eslovènia... Això sí, gelatto di gioccolatto (o alguna cosa semblant), és fàcil de dir... I que bons!!! (els italians són els amos!!!)

Trieste

A les 8 del vespre arribàvem a l'apartament a Bohinj, i a dormir d'hora.

DIA 2

Matí visitant el congost de Vintgar (perquè ens entenguem, vindrien a ser unes Gorges de la Fou franceses), potser menys espectaculars i sense cascs de protecció, però també menys massificat, i amb una aigua d'un color verd-esmeralda espectacular. Fins i tot varem veure un isard!!!

Vintgar

Tot seguit varem parar al castell que corona una petita cinglera, on l'única cosa a destacar són les vistes sobre el llac d'aigües d'un verd enlluernador amb una menuda illa on hi ha una església. Després de dinar "pollo fritto" (pollastre a l'ast), varem baixar a Bled, on hi ha aquest llac i varem llogar una barca de rems per arribar fins a l'illeta. L'excursió va ser una odissea per recordar, però varem sortir-ne il·lesos!!!

Remant al llac Bled... com costava!!! Uffff

DIA 3

Per començar el dia, visita a les coves d'Skocjan, patrimoni de l'UNESCO. Seguint una guia que feia la visita en anglès i italià (i encara ens vem enterar d'alguna cosa!!!), varem flipar amb una de les coves més grans del món (de la qual només es pot visitar una ínfima part): 3000 metres d'estalactites, estalagmites, columnes, un riu subterrani, i un pont sobre un gran precipici. I un caminet de llums que feia posar la pell de gallina. Qualsevol cosa que pugui dir es queda curt al costat d'aquesta meravella!!!

Skocjan (foto d'internet...
som molt legals, ens van dir que no es podien fer fotos i no en varem fer).

Tot seguit varem anar a dinar a Coper, poble costaner, que guai tornar a sentir olor de mar!!! I varem continuar resseguint la costa: Izola (amb la seva platja de ciment i gespa (molt estrany!!)), i finalment Piran, un poblet amb molt d'encant, una l'equilibri perfecte entre tradició i turisme.

Piran

DIA 4

Visita a la capital del país, de nom impronunciable: Ljubljana (rebatejada com Tijuana o Lituania, que són més fàcils de dir...). Ciutat petita, 200.000 habitants. El més mític i famós són els 3 ponts (es veu que un se'ls va quedar petit, i enlloc d'enderrocar-lo i fer-ne un de més gran, en van construir 2 al costat), i també els dragons del pont, que han esdevingut símbol de la ciutat; però la veritat és que té un centre històric força interessant, i un castell amb vistes magnífiques sobre tota la ciutat.

Dos dels tres ponts de Ljubljana

Per la tarda varem passar per Skofja Loka, poblet medieval... res a veure amb Peratallada (ni de bon tros!), per dir alguna cosa. I de tornada a casa, pel parc nacional del Triglav (primera part), varem topar-nos amb 5 bambis que aprofitaven que començava a fosquejar per sortir del bosc.